دبیرکل سازمان ملل توقف حملات رژیم صهیونیستی به کرانه باختری را خواستار شد و تاکید کرد این اقدامات به تضعیف تشکیلات خودگردان فلسطین منجر می‌شود.

گوترش خواستار توقف حملات ارتش صهیونیستی به کرانه باختری شد

قدس؛ پس از آنکه ارتش رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه با حمله به کرانه باختری ۱۱ فلسطینی را به شهادت رساند، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای از اسرائیل خواست تا عملیات نظامی خود در کرانه باختری را متوقف کند.

«استفان دوجاریک»، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ گوترش گفت که او از آخرین تحولات در کرانه باختری «عمیقاً نگران» است و «به شدت تلفات جانی از جمله کودکان را محکوم می‌کند».

گوترش در ادامه این بیانیه از رژیم صهیونیستی خواست که به تعهدات مربوطه خود تحت قوانین بین‌المللی بشردوستانه عمل کند و اقداماتی را برای محافظت از غیرنظامیان و تضمین امنیت آن‌ها انجام دهد.

او به‌علاوه از نظامیان صهیونیست خواست تا «حداکثر خویشتن داری را اعمال کنند و از ابزارهای کشنده فقط زمانی استفاده کنند که حفاظت از جان کاملاً اجتناب‌ناپذیر است».

همچنین در این بیانیه آمده است: این تحولات خطرناک به وضعیت انفجاری در کرانه باختری اشغالی دامن می‌زند و بیشتر تشکیلات خودگردان فلسطین را تضعیف می‌کند. در نهایت، پایان دادن به اشغالگری و بازگشت به یک روند سیاسی معنادار که راه‌حل ۲ دولتی را ایجاد می‌کند، به خشونت پایان خواهد داد.

گوترش در بیانیه خود تصریح کرد: سازمان ملل به همکاری با همه طرف‌ها در این راستا ادامه خواهد داد تا به دنبال تنش‌زدایی از وضعیت کنونی و ارتقای ثبات در منطقه باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.